Dieta tysiąc kalorii

Co to jest dieta tysiąc kalorii?

Sposób odżywiania, w którym obniżamy wartość energetyczną spożywanych potraw do 1000 kalorii. Dozwolone jest spożywanie wszystkich potrzebnych organizmowi składników, ale w ograniczonych i wyliczonych ilościach. Dieta powinna trwać około czterech tygodni, dłuższy czas musi być skonsultowany z lekarzem.

Dieta tysiąc kalorii – efekty

Znaną od lat prawdą jest, że jeśli dostarczamy naszemu organizmowi niewielką ilość kalorii, możemy sporo schudnąć. To fakt, z którym z pewnością nie należy dyskutować. W ciągu miesiąca jest możliwe schudnąć nawet do kilku zbędnych kilogramów, a na tydzień wychodzi jeden, dwa kilogramy mniej.

Zalety diety tysiąc kalorii

Największą zaletą diety odchudzającej tysiąc kalorii są niesamowicie szybkie efekty w postaci spalania tkanki tłuszczowej, jeśli zaś dieta jest odpowiednio zbilansowana, gwarantowane jest o wiele lepsze samopoczucie oraz zdrowie. Dieta nie wymaga wielkich wyrzeczeń i jest na każdą kieszeń. Potrawy nie wymagają talentu kulinarnego ani wyszukanych składników, ale są bardzo smaczne i naturalne, więc nie zabierają wiele cennego czasu z dnia, a zgubienie nadwyżki kilogramów jest gwarantowane.

Co i jak spożywać?

Aby w rozliczeniu nasz organizm przyjął 1000 kalorii, a jednocześnie nie brakowało mu składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania, należy spożywać sycącę, niskokaloryczne potrawy i przekąski. Oczywistością są więc wszelkiego rodzaju kasze, np. Kasza gryczana, która zawiera mnóstwo zdrowego błonnika i nie zawiera glutenu, czy jaglana, bogata w łatwo przyswajalne białko.

Z uwagi na spowalniające metabolizm działanie diety odchudzającej, warto spożywać siemię lniane, dodawać starty imbir do potraw lub napojów i pić dobrze rozcieńczony sok z cytryny. Niesamowicie ważną kwestią jest też picie dużych ilości wody – minimum dwa litry dziennie.

Woda usunie toksyny z organizmu i wspomoże trawienie, ważne jest jednak, aby pić ją regularnie i w ilościach nie przekraczających szklanki na ok. Godzinę.

Pomocne są tu aplikacje dostępne na każdy telefon, które przypominają o piciu wody. Nie należy również zapominać o przyjmowaniu błonnika, który zapobiega uczuciu głodu, które może dopaść. Tutaj pomocne są już wcześniej wspomniane kasze, wszelkie warzywa i owoce oraz rośliny strączkowe.

Ostatni posiłek powinien być spożyty najpóźniej trzy godziny przed spaniem. Należy zapomnieć o jakimkolwiek podjadaniu między posiłkami, a także o słodyczach. Posiłki powinny być przyjmowane codziennie o tych samych wyznaczonych porach, np. Śniadanie o ósmej, obiad o czternastej, a kolacja o osiemnastej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *